heartinflames

Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Nu blev det så där bittert igen

Av heartinflames - 28 januari 2013 12:55

Blomkål-/broccolimos med korvstroganof.

Hur rockigt?


Inte så värst.


Men det är mat så man får väl se glad ut och äta ändå.

Det finns ju ändå ostar och salami som väntar till kvällen. Så det går ingen nöd på mig idag.


För övrigt träffade vi en snubbe idag som tydligen är bra på det där med att hitta jobb till ungdomar.

Ja precis.

Han sitter på en stol, ser snäll ut och vi gör resten.

Precis som med alla andra sånna där gulliga typer.

Vill jag ha praktik kan jag fixa det själv. Och hittar jag ett ställe jag skulle kunna tänka mig att jobba på så går jag väl in själv med mitt cv.

Det behöver jag ingen annan som säger åt mig att jag kan göra. Precis som att idén skulle vart deras.


Precis som att arbetsförmedlingen tar åt sig all ära om man får ett jobb.

För vad gjorde dom under tiden man själv sökte 30 jobb om dagen, sprang runt på stan och raggade folk, registrerade sig på både den ena och den andra sidan och slet häcken av sig?

Ja precis.

Dom satt på en stol hela tiden, såg snälla ut och sa: "Bra jobbat."


Sånt blir man en aning trött på.


Mitt mål är att få ett jobb väldigt snart. Dit kommer jag nå också.

På egen hand.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heartinflames - 7 april 2016 08:43

Just nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli tillräckligt mycket så jag får gå och klippa mig. Finally! Jag älskar att vara nyklippt! Speciellt eftersom mitt hår blir så urtunnat. Det är så sjukt tjockt och det är inge roligt.   Ann...

Av heartinflames - 6 april 2016 13:45

Men jaha? Det regnar och till och med Ricko blir på dåligt humör. Han gnäller att han vill ut men så fort att han ser att det regnar tvärvänder han i dörren eller sitter under tak och tjurar. Ja. Men vilken kul dag.   Jag har i alla fall ...

Av heartinflames - 5 april 2016 14:39


Ricko drar inte längre. Just nu för han har inte kommit på hur man gör än tack och lov så vi får väl i alla fall njuta ett tag till. Allt med honom är lite på obestämd tid. Vi skaffar något nytt, gör något nytt för att få slut på hans BEDRÖVLIG...

Av heartinflames - 2 april 2016 17:38

Jag hittade faktiskt kläder! Som passade dessutom.   En luvtröja med dragkedja, ett linne och två byxor.   Annars hitta jag lite sminkgrejer, Trollet hitta en keps finally och Ricko fick sin nosgrimma.   Alla i familjen fick något. ...

Av heartinflames - 2 april 2016 09:03

Alltså en sån här dag går det inte ens att gå in och kolla sin facebook lite snabbt. Leksand har vunnit någon match eller nå och HELA jävla facebook svämmar över av alla som skriker och hurrar. Ja jag fattar att det va kul att laget man hejar på ...

Ovido - Quiz & Flashcards