heartinflames

Alla inlägg under oktober 2013

Av heartinflames - 16 oktober 2013 19:06

Jag tror att "någon" blev lite glad med ombyte.

Vi blev av med ett skrivbord och därför kunde Nappe få en ny plats idag.

Mer utrymme att springa på och han kan springa igenom hela tunneln.


GLAD kille!



 

Av heartinflames - 16 oktober 2013 14:44

När han är glad, då springer han runt överallt och hoppar stora skutt.

Är han riktigt glad så pussas han.


Men när han är arg. Då vänder han ryggen till och han ser inte åt en på flera timmar.

Sen spelar det ingen roll om man försöker fjäska med godis, han vägrar låta sig charmas.


Enda sedan jag börjat vara borta lite om dagarna så är han så sur på mig.

Jag får ägna hela resten av dagarna när jag kommer hem igen till att försöka fjäska in mig i hans lilla bubbla igen.

Oftast funkar det med lite soffmys så är han glad igen, men ibland, då spelar det ingen roll.

Är han sur så är han sur.


 

Ja, han hade mycket spån i rumpan där.

Nu har vi bytt till toalätt-spån så nu är inte det något problem längre.

Så, nu har vi rett ut det också. Va bra.

Av heartinflames - 12 oktober 2013 16:17

"Tack snälla matte för att du sågat till stora grenar till mig så jag har att knapra på när jag får tråkigt!

Och tack för det jättegoda höet. Det ska jag äta upp på direkten!"

Säger min fina lilla Napoleon och äter med stor aptit.


   

 


Av heartinflames - 12 oktober 2013 07:17

Idag ska jag hem till min mor och försöka lära henne det här med datorer.

Gud hjälpe mig vad det kommer bli en utmaning!

Men jag ska försöka, och jag ska skriva ner punkt för punkt exakt hur man går till väga.

Rita bilder får jag nog också göra.

Det ska nog gå bra hoppas jag!


För övrigt så har både Nappe och jag fått i oss frukost.

Största likheten mellan oss två är att vi är lika hungriga på morgon.

Frukosten kan bara inte vänta.

Efteråt så däckade han på golvet, bredvid matskålen, och jag i soffan, bredvid tekoppen.

En helt vanlig morgon!


Så här glad är han när matte kommer hem igen på dagarna   
 

Av heartinflames - 9 oktober 2013 19:20

Jag ligger i soffan och ser på min fina prins som äter sitt hö med så god aptit.
Han är min.
Han är verkligen det. Min.
Världens bästa och härligaste kanin i hela världen!

Han är så perfekt så han får mig att gråta

Av heartinflames - 9 oktober 2013 15:16

Det har blivit väldigt mycket Napoleon på sistone, jag vet det.

Men å andra sidan så terrar ju alla andra på med bilder på sina bebisar, så det är ju faktiskt samma sak.

Enda skillnaden är att jag inte talar om när Nappe bajsat, vaknat, ätit eller spytt.


Nu kan ju inte kaniner spy men ni fattar ju poängen.

 


 

TITTA! Hans första "ligga på sidan och koppla av när han är ute"-bild!

Shit! I´m so excited!

Även om det nu faktiskt va ett bra tag sen, men allt ska man ju tydligen berätta.

Av heartinflames - 9 oktober 2013 14:28

Praktiken flyter på fint än så länge.

Jobbigast är nog att gå hem tror jag, med tanke på hur ont i fötterna jag har.

Det är skönt att börja tidigt och sluta tidigt.

Det uppskattar nog Nappe också tror jag, han hoppar såna stora glädjeskutt så fort jag kommer hem igen.


På måndag eller tisdag ska vi åka och storhandla jag och Trollet.

Det ser vi inte så väldigt mycket fram emot eftersom vi lär åka efter jobbandet, när båda redan är helt slut.

Men det ska nog gå bra ändå hoppas jag.

Vi får muntra upp varandra helt enkelt så vi blir pigga och glada, det brukar vi ju vara så bra på!


 

Av heartinflames - 7 oktober 2013 17:18

Jaha men då va den dagen klar då.

Jag har städat som en idiot och haft att göra precis hela dagen.

Riktigt roligt och skönt har det varit att äntligen få göra nytta och se lite folk!

Att få känna den där tröttheten igen av att man fått jobba.

Underbart!


Nappe blev också jätteglad av att få sällskap igen.

Gullungen min!


 

Han tyckte det va så gott igår när matte kom in med lite kvistar och löv

Ovido - Quiz & Flashcards