heartinflames

Alla inlägg under mars 2014

Av heartinflames - 22 mars 2014 09:10

Det va veckor sedan jag sov en hel natt nu.

En gång i timmen ungefär, har jag tur så kanske det blir var tredje, så vaknar jag.

Vaknar, rullar runt och ligger vaken ett bra tag innan jag till slut somnar av utmattning.

Vaknar sedan någon timme senare och så börjar det om igen.

Så håller det på till klockan blir 6.

Då kan jag istället inte ligga kvar i sängen längre för att jag är för hungrig och måste upp för att äta.

Då är det kanske inte så konstigt om jag inte har någon energi på dagarna.

Jag känner mig bara trött och matt.


Jag orkar snart inte längre.

Det faktum att vara trevlig och orka med sitt jobb är inte heller lätt.

Kunderna är oftast helt underbara och glada men jag bara orkar inte.

Jag måste få sova!


Lilleman och jag har förresten tagit vara på dom få dagarna med plusgrader och varit ute mer och mer.

Igår var första dagen som han fick vara ute utan den jobbiga selen.

Lycka tyckte Napoleon!

Att han dessutom har kommit på nu att man FÅR gräva ute, hur mycket man vill, det va pricken över i:et sa han, det gjorde hela dagen!


     



   

Av heartinflames - 13 mars 2014 07:52

Torsdag idag.

Det betyder att det är helg imorgon!

Jag längtar dit så jag håller på att gå sönder inombords.

Trollet är ledig idag och jag hade mer än gärna bytt med honom faktiskt.

Idag är nämligen en sån "stänga-in-sig-hela-dagen-och-ligga-under-täcket-och-se-på-film-med-glass-och-en-fet-godispåse-och-deppa-ihop-totalt-dag"

Just nu är jag inte på humör för någonting och det enda jag vill är att vara ensam med mitt fina Troll och bara få vara honom nära.

Helgerna går för fort, man hinner inte mer än börja känna att man äntligen är lite ledig innan man ska tillbaka och jobba igen.

Visst är jag glad att jag har ett jobb så klart, men ibland vill man ändå hellre vara hemma...

Av heartinflames - 9 mars 2014 15:03

Vi var ute en stund idag jag och Napoleon.

Det är plusgrader och solen tittar fram och värmer.

Klart man ska ut då!


Han hade roligt och sprang som bara den fram och tillbaka, provåt allt han såg och njöt för fullt av solens värme.

Han tyckte dock att han blev för blöt om tassarna, men det va okej ändå!


             

Av heartinflames - 9 mars 2014 10:02

Idag är en sån där dag man egentligen bara vill stänga in sig i sovrummet med en bra bok och sen ligga där under täcket resten av dagen.

Ta det helt lugnt och inte tänka på någonting, bara läsa och försvinna in i bokens värld.

Men jag vill inte läsa.

Jag orkar inte.

HUR kan man inte orka läsa?

Antagligen för att läslusten inte är hög men latfaktorn är enorm.


Igår var vi in till storstaden och fick med oss diverse grejer hem.

Sittdynor till stolarna i köket, lakan, gardiner, kläder, borstar till min lilla prins, sjuka mängder godis och lite annat nödvändigt.

Vi gjorde i stort sett slut helt på oss själva och idag kan man inte säga att någon av oss har någon större energi.

Det blir nog helt enkelt bara att se American horror story säsong 2, i alla fall slutet av den då vi sett nästan hela nu, lata oss och liksom bara vara.


Kycklingsallad står på menyn idag.

Hur gott?

Dödsgott förmodligen.


Miniman blev borstad här om dagen också.

Hur söt är inte den luggen?


 

Ovido - Quiz & Flashcards