heartinflames

Alla inlägg den 26 januari 2013

Av heartinflames - 26 januari 2013 12:54

Apportera gav snabbt resultatet att inga av mina råttor va intresserade av.

Dom va inte det minsta intresserade av grejerna som erbjöds.

Det va bra mycket roligare att vara hos matte istället.


Så när jag får tag på bra grejer ska jag öva med agility i stället.

Bygga små lätta hinder att öva med i början tills dom kan det, och sen öka mer och mer.

Ingen av mina råttor är intresserade av att bära saker så agility kommer dom nog tycka är roligare.


Två av dom kan redan sina tricks.

Gå, som i gå på bakbenen.

Och snurra runt.


Men dom behöver mer aktivering än så så klart.

Så därför testar vi lite nytt!

Vi får testa tills jag hittar något DOM tycker är kul. Inte bara något jag vill.


Huvudsaken är ju trots allt att dom ska ha kul i första hand.


   

Tänk att så små varelser kan göra så stora avtryck i ett hjärta

Av heartinflames - 26 januari 2013 08:56

Min fina man sover fortfarande. Men klockan är bara 9 så jag ska inte väcka honom. Han får sova tills han vaknar själv.

Dom senaste dagarna har ingen av oss sovit speciellt bra. Det blir lätt så när man inte sover i den säng man är van vid och har massa nya ljud omkring sig. Att sängen dessutom är iskall gör inte saken lättare.

Så vi passar på att sova så länge det går när vi är hemma igen.


Att jag vakna redan 6 hör inte till saken. Haha.

Jag är lite mer morgonpigg än övriga medlemmar i det här hushållet.


Fast klockan 6 är rätt överdrivet tidigt för vissa, tycker jag att det är helt otroligt skönt att vara vaken redan då.

Man får så mycket gjort under dagen och sen är det riktigt mysigt att bara få mysa ner sig under täcket med en kopp te och vakna till i takt med att solljuset utanför börjar dyka upp.


Inte ens råttorna är vakna den tiden så det är till och med tyst inomhus. (!)


 

Trötta sötfisar en eftermiddag.

Idag ska vi testa nya lekar och aktivera hjärnorna lite!


// Tjej som njuter av lite ensamtid
  

Ovido - Quiz & Flashcards