heartinflames

Alla inlägg den 24 mars 2013

Av heartinflames - 24 mars 2013 17:30

Det är en bra mening tycker jag.

Råttorna också.

Därför fick dom vara ute en sväng i storrummet idag och kika runt.

Snälla som dom är så vet dom att det är se men inte röra som gäller.


Kajsa tyckte först att det va jätteläskigt att helt själv få gå ut.


 


Men sen, när hon insåg att golvet inte va ett monster blev det full fart att upptäcka nya rummet!


 


Och Amanda då?

Hon hittade maten!


 


Hon va dock lite mer skeptisk varför det stod en cykel mitt i vägen.


 

Hon hälsar att hon fortfarande inte fattar grejen. Även om hon checkat av varje milimeter.



 

"Inte nog med att hon har en cykel i vardagsrummet, hon har en sten på golvet också?"


Kajsa, ja hon inspekterade noga under alla möbler.


 


Det gjorde Amanda också.



 

"Hörru morsan! Du borde städa under soffan!"

Av heartinflames - 24 mars 2013 10:00

Mongolisk buffé på kinarestaurang måste seriöst varit det godaste jag ätit på extremt länge.

Så mycket mat som jag åt, det vågar jag inte ens erkänna.

Det bästa av allt var att dom va så gulliga och hjälpsamma med att tala om precis vad som innehåller soja och inte.

Så jag visste precis vilka marinader och såser jag fick äta.

Att jag inte hade ris till gjorde heller ingenting.

Det är bra mycket godare att få njuta ordenkligt av kött och grönsaker i stället!


Vi ska absolut äta mongoliskt igen.

Vi måste bara få råd först.


 

Vi såg ut exakt så här när vi va klara.


Idag ska vi göra kycklingsoppa.

Den här gången kan jag faktiskt lägga upp recept.

Inte för att någon nånsin frågar efter ett när jag lagat något men i fall någon vill ha ändå.

Det ska bli gott!

Enda "fusket" är vitvinet som ska vara i. Men jag kan offra mig med 1dl känner jag.

Till ska det vara vitlöksbröd, men det behöver jag inte äta.

Ovido - Quiz & Flashcards