heartinflames

Alla inlägg den 16 februari 2016

Av heartinflames - 16 februari 2016 10:25

Idag ska vi till stan en vända och tänkte ta med Ricko så han får utforska lite och lära sig ett och annat där.

Jag tycker faktiskt att han är bra mycket bättre att ha att göra med i stan.

Där vet han att ingen är speciellt intresserad av att hälsa som här i byn där alla verkar besatta nästan bara för att han råkar vara valp.


Det är rätt roligt det där hur andra ska tala om hur jag ska göra med min valp och vad han behöver.

Sånt vet jag ju själv.

Och nej, han MÅSTE inte hälsa på allt vi möter.

Vad fan än folk tycker och tänker så lider inte Ricko av att bara gå förbi en hund lite då och då.


Men vissa tror att han lider något så oerhört och får psykiska men resten av livet om vi bara går förbi ibland.

Sånt verkar vara strängt förbjudet i den här byn.


Men i alla fall, jag tänkte att vi skulle ta en titt och se om vi hittar någon fin väg att gå.

Man tröttnar ju rätt snabbt på att gå här när omständigheterna är som dom är.


 

Visst ser ni hur han ser helt förfärligt förkrossad ut av att vi har börjat ignorera människor och andra hundar?

Ovido - Quiz & Flashcards