heartinflames

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2013

Min resa med hjälp av LCHF so far

Av heartinflames - 4 augusti 2013 09:13

Jag närmar mig snart ett år med hjälpen av LCHF.

Jag kan erkänna att jag började förut, för ett bra tag sen, men jag misslyckades totalt.

Jag hade hört så mycket gott om detta "mirakel" som det kallades så ofta och jag, liktsom många andra, började med inställningen:
"Wow! Jag ska OCKSÅ gå ner 50 kg på 2 månader som ALLA andra! Det här blir LÄTT!"

Sanningen är att det inte alls är så och det är det som gör att dom flesta blir så besvikna.

Precis som jag blev.

Jag misste inte ens 10 kg under dom veckor jag höll på och jag mådde skit rent ut sagt.

Alla andra gick ju ner men inte jag..


Så jag slutade.


Jag frossade i potatis, godis, läsk och fikabröd enda tills jag tröttnade.

Och DÅ tänkte jag att jag skulle ge LCHF en ny chans.

Om jag ändå va så trött på socker och kolhydrater så varför inte?


Jag gick in med en helt ny inställning.


Jag tänkte att allt får ta sin tid.

Att det ska bli roligt och att jag FÅR fuska om det blir kämpigt.

Att det är okej att gå upp 1-2 kg någon gång ibland. 

Och framför allt, att jag gör det för min EGEN skull, inte för alla andra.


Plötsligt stod jag där och log varje dag när jag ställde mig på vågen.

Jag kunde bokstavligen se hur vartenda kilo försvann.

Vart endaste lilla gram.


Utan all stress och "tävlan" med alla andra fick jag helt plötsligt en ny syn på det hela.

Det blev roligt.


 



Jag fuskar med chips, jag gör chokladbollar efter originalrecept bara det att jag har stevia i stället för socker, jag dricker ibland lite för mycket lightläsk och jag äter ibland för mycket mörk choklad.

Jag dregglar så mycket när jag känner doften av nypoppade smörpopcorn att jag smakar utan att skämmas.

Jag reder mina såser med helt vanligt mjöl och jag äter ibland helt vanligt knäckebröd till frukost.

Jag äter ibland fullkornsbaguette med lite för mycket mangorajasås och jag har både majs, banan och helt vanlig tacokrydda i min tacos.

Jag går inte varje dag och jag tränar inte livet ur mig heller.


Jag är mänsklig.



Det är fullt mänsligt att fuska, att ha laster och att inte alltid lyckas lika bra som alla andra.

Jag gör så gott JAG kan och jag är förbannat stolt över mig själv.


Jag bryr mig inte hur lång tid det tar innan jag når mitt stora mål på -55 kg.

Jag har roligt och det är det som räknas.


 


Så vad säger egentligen måtten och kilorna då bakom allt detta "fuskande" med maten?

Jo det ska jag allt säga er.


Mått:

Lår: -22 cm på vardera

Armar: -12 cm på vardera

Mage: -26 cm


Vikt:


-48 kg

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heartinflames - 7 april 2016 08:43

Just nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli tillräckligt mycket så jag får gå och klippa mig. Finally! Jag älskar att vara nyklippt! Speciellt eftersom mitt hår blir så urtunnat. Det är så sjukt tjockt och det är inge roligt.   Ann...

Av heartinflames - 6 april 2016 13:45

Men jaha? Det regnar och till och med Ricko blir på dåligt humör. Han gnäller att han vill ut men så fort att han ser att det regnar tvärvänder han i dörren eller sitter under tak och tjurar. Ja. Men vilken kul dag.   Jag har i alla fall ...

Av heartinflames - 5 april 2016 14:39


Ricko drar inte längre. Just nu för han har inte kommit på hur man gör än tack och lov så vi får väl i alla fall njuta ett tag till. Allt med honom är lite på obestämd tid. Vi skaffar något nytt, gör något nytt för att få slut på hans BEDRÖVLIG...

Av heartinflames - 2 april 2016 17:38

Jag hittade faktiskt kläder! Som passade dessutom.   En luvtröja med dragkedja, ett linne och två byxor.   Annars hitta jag lite sminkgrejer, Trollet hitta en keps finally och Ricko fick sin nosgrimma.   Alla i familjen fick något. ...

Av heartinflames - 2 april 2016 09:03

Alltså en sån här dag går det inte ens att gå in och kolla sin facebook lite snabbt. Leksand har vunnit någon match eller nå och HELA jävla facebook svämmar över av alla som skriker och hurrar. Ja jag fattar att det va kul att laget man hejar på ...

Ovido - Quiz & Flashcards