heartinflames

Alla inlägg under mars 2016

Av heartinflames - 3 mars 2016 10:33

   


Han är 6 månader och måste få lära sig mycket ostört utan att varenda människa måste hälsa och klappa.

Han är väldigt lättdistraherad och det håller jag på att försöka träna bort med honom nu.

Han ska kunna lära sig att slappna av i alla miljöer och det är stört omöjligt när människor bokstavligen springer efter honom och tvingar sig på att hälsa och allt vad det nu är.


Lappen kommer jag skriva ut för dom som inte vet om detta eller "inte bryr sig vad det där är för jävla skit".


Ricko har kompisar.

Ricko får hälsa på andra hundar.

Han får leka många gånger.


Så nej, han isoleras inte helt från sånt nu.


Men ibland måste vi få träna ostört.

Av heartinflames - 2 mars 2016 10:23

Alltså bullarna igår.

Dom.blev.inte.bra


Något gick fel och degen vägrade för allt i världen jäsa, så dom blev torra och tråkiga.

Idag ska jag däremot göra om degen och bakar med vanlig jäst som jag annars alltid gör och idag så jäser i alla fall degen tack och lov!


När bullarna är klara ska jag ta en promenad med lillekorv.

Har ingen aning vart jag ska gå heller.

Det är kallt och hela den här byn är helt hysteriska över den där lagen som gäller nu om koppel.

Jag tycker man kan använda sig av sund förnuft istället.

Djur ska få vara lösa OM ägaren har uppsikt.


Jakthundar däremot tycker jag väl kan behöva vara kopplade men en hund som bara används till sällskap och inte blir lärd med att döda andra djur eller är så menlösa som Ricko är att dom bara ska pussa på alla andra djur så ser jag inga problem i att dom får vara lösa.


Däremot ska det finnas en jävla lag på att hundägare SKA plocka upp bajset efter sin hund om den bajsar mitt i gatan eller mitt i stan.

Men vart man än bor så förstår ju inte människor sånt så likförbannat kommer det dyka upp massa bajs i vår sen.

Överallt längst med trottoarerna..


Nu ska jag sluta va bitter och kolla klart avsnittet av iZombie och så småningom grädda bullarna.

Mums!

Av heartinflames - 1 mars 2016 09:31

Idag står det bullbak på schemat.

Mitt troll är tokig i kanelbullar så jag får offra mig ibland och baka.

Eller offra och offra, det är rätt kul faktiskt men blir jobbigt för mina armar att orka med att jobba degen.

Men jag älskar att baka och gör det självklart för mitt troll.

Jag har funderat på att ta en liten bit av degen och göra vaniljbullar också och så får det nog bli.

I alla fall så det räcker till 5-6 stycken.


Det blir första gången jag ska baka med torrjäst så får se hur det går.


För övrigt vakna jag upp och det är mulet och trist ute.

Igår var världens vitaminkick då solen värmde asagott!

Men ja, vi är bara i mars än och man kan inte kräva så mycket.

Vänta bara till aprilvädret liksom..


Nej, nu ska jag sluta babbla och sätta igång.

Ska förbereda kasslergratängen också som vi ska äta.


Ovido - Quiz & Flashcards