heartinflames

Direktlänk till inlägg 17 december 2015

Ett vredesutbrott som behöve släppas ut

Av heartinflames - 17 december 2015 10:46

Att gå ut med en 4 månaders valp i all ära, men det är fan inte kul när han är stark som en jävla noshörning och varannan människa stannar och lockar på honom när man är ute och går, vilket har resulterat i att han drar ÄNNU mer, ÄNNU hårdare för att nå fram.

Det om något är förbannade irriterande när man är ute och går.

Jag HADE sån jävla bra pli på Ricko i koppel där ett tag, men så hände andra människor.

Andra jävla människor har gjort att MIN hund inte går att kontrollera i koppel längre för att DOM står där på andra jävla sidan av vägen och vrålar att hunden ska komma och hälsa.


GE FAN I DET!


Han gick nästintill fot helt av sig själv hela promenaden, nu har jag en hund som drar tills han nästan tappar andan och drar av mig armarna för att andra jävla människor inte kan respektera att dom inte ska vråla på min hund hur som helst.


Tack så jävla mycket. Tack.


Nu har vi beställt en "sluta dra i kopplet sele" åt Ricko. Den är fullt hälsosam och skadar inte honom på något vis.

Jag ska visa upp den så fort den kommer i brevlådan.


Det är faktiskt inte roligt när folk håller på som dom gör.

Klart människor får hälsa.

Ricko är snällheten själv och skulle gärna krypa in under skinnet på folk om han bara kunde.

Han är oerhört kärleksfull och vill alla levande väsen bara gott.

Det är så klart inte hans fel att han drar som besatt i kopplet.


Men det är OERHÖRT irriterande att så fort människor ser en hund som viftar på svansen, då av någon anledning MÅSTE han hälsa?


Är det lika sött när en fullvuxen hund på 30-40 kg kommer dundrandes i full karriär emot dig när du håller i något du inte vill ska gå sönder men du bara VET att du kommer tappa varenda pryl du har i handen för att den där hunden va ju "SÅÅÅ SÖÖÖÖT" när han va liten och kom springandes?


Nej precis. Inte så jävla charmigt.


GE FAN I ATT STÅ OCH UPPMUNTRA MIN HUND ATT DRA I KOPPLET!


Han kan komma fram och hälsa när han är lugn och kan hälsa på ett fint och artigt sätt.


Punkt jävla slut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av heartinflames - 7 april 2016 08:43

Just nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli tillräckligt mycket så jag får gå och klippa mig. Finally! Jag älskar att vara nyklippt! Speciellt eftersom mitt hår blir så urtunnat. Det är så sjukt tjockt och det är inge roligt.   Ann...

Av heartinflames - 6 april 2016 13:45

Men jaha? Det regnar och till och med Ricko blir på dåligt humör. Han gnäller att han vill ut men så fort att han ser att det regnar tvärvänder han i dörren eller sitter under tak och tjurar. Ja. Men vilken kul dag.   Jag har i alla fall ...

Av heartinflames - 5 april 2016 14:39


Ricko drar inte längre. Just nu för han har inte kommit på hur man gör än tack och lov så vi får väl i alla fall njuta ett tag till. Allt med honom är lite på obestämd tid. Vi skaffar något nytt, gör något nytt för att få slut på hans BEDRÖVLIG...

Av heartinflames - 2 april 2016 17:38

Jag hittade faktiskt kläder! Som passade dessutom.   En luvtröja med dragkedja, ett linne och två byxor.   Annars hitta jag lite sminkgrejer, Trollet hitta en keps finally och Ricko fick sin nosgrimma.   Alla i familjen fick något. ...

Av heartinflames - 2 april 2016 09:03

Alltså en sån här dag går det inte ens att gå in och kolla sin facebook lite snabbt. Leksand har vunnit någon match eller nå och HELA jävla facebook svämmar över av alla som skriker och hurrar. Ja jag fattar att det va kul att laget man hejar på ...

Ovido - Quiz & Flashcards